پارسیس انرژی سبز

پارسیس انرژی سبز

انرژی ما از خورشید است
پارسیس انرژی سبز

پارسیس انرژی سبز

انرژی ما از خورشید است

ساختمان جدید آکادمی انرژی اروپا ؛ پایدارترین ساختمان آموزشی کشور هلند


ساختمان آکادمی انرژی اروپا ،با طراحی منحصر بفرد خود ، تبدیل به پایدارترین ساختمان آموزشی از لحاظ تامین و مصرف انرژی در کشور هلند محسوب میشود





این ساختمان 5طبقه ، با مساحت بیش از 14.800 مترمربع ، یک ساختمان انرژی مثبت محسوب شده ، و بیش از میزان مصرفی خود ، انرژی از منابع پاک و تجدیدپذیر تامین میکند.










برق مصرفی این مجموعه بوسیله 2000 پنل خورشیدی نصب شده بر روی سقف ساختمان  به مساحت حدود 4000مترمربع تامین میشود؛

این پنل ها به شکل مثلتی خاصی قرارداده شده اند تا هم تعداد بیشتری پنل مورد بهره برداری قرار بگیرد، و هم از فضای خالی ایجاد شده بر روی سقف ، برای تامین روشنایی طبیعی تمام ساختمان استفاده کرد .






این شکل خاص چیدمان پنل ها باعث شده تا میزان بهره برداری از انرژی خورشیدی تا 37% افزایش پیداکنه به بیشتر از 410 کیلووات ساعت برق برسد.


گرمایش و سرمایش این ساختمان بواسطه انرژی درونی زمین تامین می شود؛ 

دو منبع آب گرم و سرد ، در عمق 100متری زمین تعبیه شده تا با پمپاژ آب گرم در زمان سرمای هوا ، و لوله های طراحی شده در سطح زیرین هر طبقه ، دمای داخلی ساختمان به حد مطلوب خود برسد ،

و در فصل گرما ، به کمک سردی آب عمق زمین ، و کانالهای ساخته شده در تمام ساختمان ، بصورت کاملا طبیعی برودت مجموعه تامین گردد.






تهویه و تامین هوای تازه ساختمان آکادمی انرژی اروپا ، بوسیله کانال های تعبیه شده  ، باغ زمستانی مسقف شیشه ای در ضلع جنوبی ، دودکش خورشیدی که از عمق زمین تا بالاترین ارتفاع ساختمان طراحی و ساخته شده ، صورت میگیرد .

 

دسترسی به طبقات این ساختمان منحصربفرد ، بوسیله سطح شیبدار میسر شده تا استفاده از آسانسور ، به کمترین میزان خود برسد.



میزان هدر رفت انرژی در این ساختمان صفر است و تمام ساختار روشنایی ، حرارتی و برودتی آن ، بوسیله یک سیستم مرکزی هوشمند ، کنترل و تنظیم میشود.

این سیستم مرکزی ، با تشخیص میزان دی اکسید کربن و اکسیژن هوا ، بصورت خودکار کانال های تهویه ، حرارتی و برودتی را مدیریت میکند ، تا در هر فصلی از سال دمای مطبوع ساختمان تامین گردد.

 

در این مجموعه آب باران جمع آوری شده در منبع مخصوص ، در تامین آب سیفون های دستشویی مورد استفاده قرار میگیرد.

در بالاترین طبقه این ساختمان ، بخش بالکن فوتوولتاییک مخصوصی تعبیه شده تا برای انجام نحقیقات و آموزش از آن استفاده گردد .




طراحی و ساخت ساختمان جدید آکادمی انرژی اروپا ، از سال 2013 آغاز ، و در سال 2016 به پایان رسید و هم اکنون در حال فعالیت در زمینه آموزش ، تحقیقات و گسترش مدیریت بهتر انرژی در آینده می باشد.

 

<Parsys Green Energy>

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد