پارسیس انرژی سبز

پارسیس انرژی سبز

انرژی ما از خورشید است
پارسیس انرژی سبز

پارسیس انرژی سبز

انرژی ما از خورشید است

هوور Hoover ، سد غول‌پیکری که تبدیل به باتری می‌شود


سد هوور به زودی می‌تواند تبدیل به یک «باتری غول پیکر» برای انرژی های تجدیدپذیر شود.


 سد هوور Hoover، یکی از اعجاب انگیزترین سازه‌های بزرگ مهندسی آمریکا است و احتمالا به زودی این سد قرن بیستمی، تبدیل شود به بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه انرژی‌های تجدیدپذیر.

کالیفرنیا که به حق عنوان «ایالت آفتاب تابان» را به خود گرفته است، در تلاش است تا بتواند از نور آفتاب آسمان آفتابی خود تا حد ممکن بیشترین بهره را ببرد و انرژی خورشیدی تولید کند. 
یکی از مشکلاتی که بر سر راه این هدف قرار گرفته است فقدان یک روش کارآمد برای ذخیره‌سازی برق تولیدی از باد و خورشید در این ایالت است، بنابراین کالیفرنیا مجبور است این برق مازاد مصرف را به دیگر ایالت‌ها بفرستد تا از Overload یا بارگزاری بیش از حد شبکه‌ برق خود جلوگیری کند.
اما عیب بزرگ این روش این است که زمانی که تابش آفتاب وجود ندارد کالیفرنیا مجبور است دوباره از سوخت‌های فسیلی استفاده کند. 
حالا سد هوور به کمک کالیفرنیا می‌آید. 
بر همین اساس در ۲۰ مایلی جنوب این سد، یک ایستگاه پمپاژ با برق بادی و خورشیدی احداث می‌شود و این ایستگاه پمپاژ آب را از پایین دست به سوی بالادست و دریاچه مید، تغذیه کننده سد، پمپاژ می‌کند. 
تمامی آبی که در این دریاچه ذخیره می‌شود دوباره قادر خواهد بود بر اساس برق مورد نیاز آزاد شود، و به صورت کارآمدی سد تبدیل به باتری بزرگ برق خورشیدی و بادی شود. 

در حال حاضر تنها فاکتور تاثیر گذار، میزان آب ذخیره شده در این سد است که به اندازه ۲۰ درصد کل ظرفیت آن است. اگر آب از پایین دست دوباره به این سد پمپاژ شود، آن هم با استفاده از نیروی باد و خورشید، سد تبدیل می‌شود به نقطه اتکای کالیفرنیای جنوبی برای استفاده از انری سبز. 
باتری‌های لیتیوم یون نمی تواند تمام برق تولیدی باد و خورشید را در کالیفرنیا ذخیره سازند در حالی که سد هوور می‌تواند به عنوان پمپ ذخیره عمل کند. 
شهردار لس آنجلس در تلاش است این شهر را تبدیل به اولین شهر نماید که از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می‌کند. او می‌گوید بزرگ‌ترین چالش شهر استفاده ۱۰۰ درصدی از تجدیدپذیرهاست. اما باتری بزرگی برای ذخیره برق تجدیدپذیرها نداریم. مگر اینکه سد هوور این کار را انجام دهد. 
برای انجام چنین پروژه‌ای اثرات زیست محیطی آن بر روی اکوسیستم اطراف به خوبی بررسی شده است. احتمالا این پرژه تا سال ۲۰۲۸ به نتیجه برسد.


سد هوور یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایالت متحده است که بر روی رودخانه کلرادو در جنوب شرقی شهر لاس وگاس در مرز بین ایالت‌های نوادا و آریزونا بسته شده‌است. این سد یک سد وزنی-قوسی بتنی می‌باشد. سد هوور به افتخار رئیس‌جمهور هربرت هوور نامگذاری شده‌است.

< Parsys Green Energy >

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد